Skip to content

Architektura i nowoczesne budownictwo – „Mroczne produkty” w architekturze: co architekci przejmują na własność w procesie projektowania

4 tygodnie ago

757 words

Dzięki uprzejmości Curtis Roth Dlaczego budujemy.
Jak budujemy.
Dla kogo ostatecznie tworzymy.
Były to pytania, które zdominowały światy praktyki i pedagogiki od wczesnych wieków architektury.
Na poziomie podstawowym na te pytania można odpowiedzieć niemal odruchowo, z formalną odpowiedzią.
Czy nadszedł czas, aby spojrzeć poza proste pytanie: dlaczego, jak i kto.
W świecie, w którym fizyczne procesy architektury stają się coraz mniej ważne, a procesy cyfrowe rozprzestrzeniają się we wszystkich fazach koncepcji architektonicznych i dokumentacji, być może powinniśmy zrozumieć, w jaki sposób pracują architekci i zbadać, w jaki sposób możemy ubiegać się o procesy – nie tylko o produkty naszej pracy.
Curtis Roth, profesor nadzwyczajny w Knowlton School of Architecture, niedawno opublikował swoją książkę Some Dark Products po ukończeniu badań jako członek Akademii Schloss Solitude w Stuttgarcie w Niemczech.
Jego książka skupia się na pracy procesu projektowania, argumentując, że dzieło architektury jest tak naprawdę dziełem architektury i jak to ostatecznie powoduje, że architektura pojawia się w świecie.
.
Architekci mają tendencję do myślenia o autorstwie jako o czymś w umyśle, kiedy w rzeczywistości jest procesem cielesnym.
według Rotha.
Ale w jaki sposób tworzymy sieci naszych pracowników.
Zgłaszamy roszczenia do rysunku i ostatecznej produkcji, ale co z tym, co pomiędzy.
Proces BIM.
Produkty przestrzenne.
Jego ciekawość nad tym pomysłem zaczęła się podczas pracy dla OFFICE US na Biennale w Wenecji w 2014 roku.
Działając jako zespół badaczy, aby zrozumieć minione 100 lat architektury zaprojektowanej przez amerykańskie firmy, zaczął badać sposoby, w jakie różne biura produkowały pracę, w szczególności w jaki sposób koordynowały pracę za granicą.
To wywołało zainteresowanie tym, co według Rotha są ciemnymi produktami .
architektury lub międzywęzłowych procesów cyfrowych, które często nie są autorstwa, ale są wymagane do udanej realizacji budynku.
Poniżej znajdują się przykłady zaczerpnięte z książki Rotha, opisującej dwa instrumenty.
badał ciemne produkty architektury.
STRUMENT I: Szczegół dzięki uprzejmości Curtisa Rotha Pierwszy instrument bada strategie outsourcingu pracy, praktyki często stosowanej przez większe firmy architektoniczne.
Roth zdecydował się zlecić prace rysunkowe detalu architektonicznego Rasonowi w Korei Północnej, aby zrozumieć autorstwo, które można przekazać przez Internet.
Przy zamawianiu tych szczegółów, korporacja technologiczna Ahmedabad o nazwie Silicon Valley Infomedia otrzymała 8 plików AutoCAD .DWG, w których każdy szczegół miał zostać narysowany.
Pliki CAD zostały następnie przeniesione do Silvermine Systems, gdzie anonimowa grupa północnokoreańskich kreślarzy narysowała te detale, które reprezentowały określony typ zaprojektowanych przecieków (takich jak dziury po łzach) na powierzchni budynku.
Każdy szczegół został narysowany, a następnie opatrzony znakiem wodnym przez Red Star OS, państwowy system operacyjny, którego zadaniem było zapobieganie piractwu systemów operacyjnych Mac i śledzenie transferu muzyki K-Pop przez wysoce zmilitaryzowaną granicę z Koreą Południową.
System ten nadaje każdemu komputerowi własny podpis cyfrowy, co pozwoliło na zaszyfrowanie autorstwa każdego narysowanego szczegółu do pliku, który został odesłany do Roth.
Następnie wytłoczył każdy szczegół, aby utworzyć obiekt 3D, i przeprowadził go przez symulator ruchu, aby wytworzyć następujące rysunki płynnego ruchu w detalu, a sam jego szczegół został usunięty.
Dzięki uprzejmości Curtisa Rotha Dzięki uprzejmości Curtisa Rotha Dzięki uprzejmości Curtisa Rotha Rezultat spowodował, że nieobecny szczegół został podpisany przez znak wodny nieobecnego koreańskiego detalisty.
ostatecznie kwestionując tożsamość autora tych rysunków; czy to robotnik siedzący w Korei Północnej, czy Roth, który zlecił rysowanie detali i przekształcał je w kompletne obrazy.
INSTRUMENT II: Specyfikacja dzięki uprzejmości Curtisa Rotha W drugim eksperymencie:.
Instrument II: Specyfikacja ,.
Roth zbadał związek specifatora z procesem architektonicznym, w szczególności sposób, w jaki instrukcje architekta mogą być rozumiane tak, że dają różne wyniki za każdym razem, gdy wykonywane jest zadanie.
Czy specyfikację można uznać za sposób autorstwa.
Czy też traci sens autorstwa, ponieważ jest to po prostu interpretacja instrukcji.
Dziesięć obrazów zostało wysłanych do dziesięciu malarzy w Chinach, którzy otrzymali zestaw instrukcji, które podyktowały warunki reprodukcji obrazu.
Powiedziano im, żeby zawiesili obraz w swoim studio i pomalowali to, co zaobserwowali, łącznie z kontekstem studia.
Po zwróceniu dziesięciu oryginalnych obrazów, każdy został wysłany do lokalnego konkurenta oryginalnego artysty, który otrzymał drugą specyfikację, nakazującą drugiemu malarzowi, aby wymazał wszystko poza ścianą pracowni pierwszego malarza.
Niektóre o
[przypisy: bramki uchylne, cegła grafitowa, Kruszenie betonu ]

Powiązane tematy z artykułem: bramki uchylne cegła grafitowa Kruszenie betonu