Skip to content

Architektura i nowoczesne budownictwo – Piękne rysunki Michała Anioła Pokaż nam, dlaczego architekci powinni być polifatami, a nie specjalistami

1 miesiąc ago

810 words

Duo Dickinson Ten artykuł został pierwotnie opublikowany przez Common Edge jako Lekcja Michała Anioła: Specjalizacja w architekturze to nie jedyna droga .
Niedawna wystawa w Metropolitan Museum w Nowym Jorku, Michelangelo: Divine Draftsman & Designer, dostarczyła ekscytującego spojrzenia na umysł i metody prawdziwego mistrza.
Wystawa właśnie się zamknęła, więc oferuję ten wybór zdjęć.
Fotografia została zachęcona, a intymność prezentacji pozwoliła na spostrzeżenia i realizacje.
Od 45 lat studiuję lub praktykuję architekturę, a ekspozycja wyjaśnia, w jaki sposób architekci mogą myśleć o tym, co robią.
Prawdopodobnie oznaczało to podobne rzeczy do wszystkich odczuwających jego rezonujące piękno, ale widziałem złożoność twórczego życia w połowie aplikacji.
.
Duo Dickinson Kuratorka Carmen C.
Bombach sprawia, że rozłożony, skomplikowany i przeplatający się intelekt Michała Anioła Buonarrotiego jest przezroczysty i orzeźwiający.
Jest makieta sufitu Kaplicy Sykstyńskiej.
Ogromny XVI-wieczny model architektoniczny zastosowany w projekcie kaplicy.
Badanie na fresk jest w pełni wyeksponowane.
No i oczywiście są obrazy, rzeźby i rysunki architektoniczne ułożone w delikatny strumień, który widziałem przed nadejściem hord.
Gdybym był historykiem, mógłbym wyjaśnić zawiłości i liryczną radość, jaką można znaleźć w Disegno.
Teoria renesansu, że całe piękno zostało odkryte w naturze i fundament całej sztuki.
Ale to coś więcej.
.
Duo Dickinson Niezwykłe połączenie słów, rysunków, muzyki, ludzi, budynków, linii węglowych i atramentu sepii ujawniło rzeczywistość, którą tracimy w lawinie technologii.
Ponieważ nasza wiedza jest zbierana, filtrowana i koordynowana w ogromnych nowych bazach danych, ludzkim impulsem jest opanowanie technologii, aby stała się twoją niewolnicą: żadnych małp CAD, po prostu zamień sztuczną inteligencję w swoją małpę, największą i najnowszą kukiełkę, która ma być opanowany.
To może się jeszcze stać.
.
Duo Dickinson Ale skuteczna rzeczywistość polega na tym, że każdy zawód rozszczepia się na specjalizację.
Istnieją teraz setki rodzajów lekarzy.
Wyniki specjalizacji prawniczych.
Gdzie architekci byli kiedyś, jak weterynarze, po prostu.
Duże zwierzę.
i.
Małe zwierzę ,.
Obecnie w budynku pracuje wielu architektów, którzy zajmują się dachami, ścianami osłonowymi, oświetleniem, zrównoważonym rozwojem, oszczędzaniem energii, izolacją, bezpieczeństwem, rozwojem, zarządzaniem informacjami, systemami HVAC, grafiką, uniwersalnym wzornictwem, wnętrzami, a także innymi wszystkie pecularyzacje funkcji budynku: miasta, więzienia, biblioteki, transport, komercyjne, sądowe, akademickie, wielorodzinne, szpitale, mieszkalne, detaliczne, religijne, i dalej i dalej.
Bałkanizacja architektury w konstelacje niezależnych operatorów Ekskluzywna ekspertyza niszczy prostotę koncepcji, naturalną elegancję myśli i bezwysiłkową zbieżność architektury, słów, muzyki, ciał i rzeczy, które tańczyły w salach Met.
.
Duet Dickinson Sto trzydzieści trzy małe rysunki zostały ustawione na jasne światło, wiele z obu stron odsłonięte, ponieważ cenny 16-ty papier był używany dwa razy, z przodu iz tyłu.
Metafora jest oczywista: dlaczego nie skorzystać z obu stron.
Dlaczego nie być równoczesnym, a nie sekwencyjnym.
Dlaczego nie myśleć o wszystkim, a nie o niektórych rzeczach, kiedy projektujemy budynki.
Po co kopiować, kiedy można wymyślać.
Korzystając z jedynego dostępnego mu języka architektonicznego, Michał Anioł stworzył iskrzące się stare rzeczy.
Dlaczego wykluczyć historię, sposoby odzwierciedlania wspomnień i zastosowań, które wplatają się w tych, którzy korzystają z budynków.
Dlaczego mówimy językami, używając języka, który sprawia, że klarowność staje się niemożliwa .
.
Duo Dickinson Po co umieszczać materiały w kategoriach – wszystkie białe, drewniane lub kamienne, jako przestrzeń, stałe i puste – bez rozpoznawania ruchu, czasu, wody, grawitacji.
Dlaczego zaprojektować ekran: idealny obraz zamrożony w dwóch wymiarach, gdy doświadczenie ruch polega na tym, jak my, ludzie, używamy wszystkich budynków, a dlaczego nie zarówno na obu stronach, jak i na obu stronach.
Jeden rysunek przedstawia atrament sepii z projektu portyku po jednej stronie, a na awersie umięśniony szkic do badania rzeźby.
Tusz sepii przechodzi krwią do tyłu papieru, a następnie nakłada się na niego węgiel: natychmiastową synergię.
Ciało i budowa: nakładanie się, łączenie, bycie osobowością w umyśle ich twórcy, a nie osobne, oddzielne, destylowane zaprzeczanie sobie nawzajem.
Inne rysunki pokazują zamrożoną ewolucję architektury od szczegółów do linii do kształtu iz powrotem, jako długość, forma, wykończenie i szczegóły ewoluują na jednym arkuszu papieru: po prostu dlatego, że nie ma śladu, aby warstwa nad warstwą nad warstwą, usuwając przeszłość w warstwie pod bieżącą.
Wydaje mi się, że dostrzegł wartość ostatniego rysunku, gdy naszkicował go.
rysunek jako żywa, rosnąca rzecz.
Arcydziele myślą naturalnie w ten sposób: wszystkie rzeczy naraz, gulasz myśli, ale wielu chce zaoferować gotowy produkt z dziewiczej destylacji.
[więcej w: szamba plastikowe cena, studnie kopane, projekty kostki brukowej program ]

Powiązane tematy z artykułem: projekty kostki brukowej program studnie kopane szamba plastikowe cena