Skip to content

Kącik architekta – Muzeum Tolerancji Jerozolima / Bracha Chyutin, Michael Chyutin, Jacques Dahan, Ariel Noyman

1 miesiąc ago

774 words

Dzięki uprzejmości Bracha Chyutin, Michael Chyutin, Jacques Dahan, Ariel Noyman Muzeum Tolerancji, zaprojektowane przez Bracha Chyutin, Michael Chyutin, Jacques Dahan i Ariel Noyman znajduje się w sercu nowoczesnej Jerozolimy, w odremontowanym centrum miasta, na granicy pomiędzy przestronnym Parkiem Niepodległości, a środowiskiem zabudowanym.
Lokalizacja jest miejscem spotkań trzech głównych ulic, które różnią się charakterem i funkcją.
Ulica Hillela: tętniąca życiem strefa handlowa; Moshe Ben Israel street: droga przechodząca przez park; i Moshe Salomon street – Nachalat Shiva.
s centrum handlowym dla pieszych, centrum turystyczne, pełne restauracji i sklepów.
Więcej zdjęć i architektów.
opis po przerwie.
Budynki otaczające teren muzeum mają zróżnicowaną architekturę, reprezentującą historię architektury jerozolimskiej od XIX wieku.
Chcieliśmy, aby budynek MOTJ został zintegrowany z krajobrazem, nie z jednej strony przyćmiając istniejącego wcześniej otoczenia miejskiego, z drugiej zaś podkreślając swój własny, niepowtarzalny charakter, ikoniczną strukturę, która odzwierciedla przejrzystość i otwartość oraz generuje zainteresowanie wzrokowe bliskimi i odległymi widokami.
MOTJ ma pełnić funkcję pomostu między różnymi stylami architektonicznymi obecnymi w danej lokalizacji z jednej strony, a stylistycznie wykorzystywać współczesny język architektoniczny i eksplorować zaawansowaną technologię i materialność.
Chcieliśmy, aby budynek MOTJ stał w ciepłym uścisku miejskiej tkaniny i otaczającego go parku, lśniący jak klejnot ustawiony na panoramę Jerozolimy.
Dzięki uprzejmości Bracha Chyutin, Michaela Chyutina, Jacquesa Dahana, Ariela Noymana W budynku MOTJ zaplanowano wiele różnych działań: przestrzeń wystawienniczą, centrum edukacyjne, teatr, salę wielofunkcyjną, biura, restaurację, sklep z pamiątkami itp.
Działania są zróżnicowane pod względem typów społeczności odwiedzających, w których działają, w godzinach ich pracy, w ich wymaganiach środowiskowych i w ich interakcji z miejskim kontekstem.
Opracowana koncepcja budynku odpowiada wymaganiom każdej konkretnej działalności, zachęcając do niezakłóconego dostępu dla różnych społeczności do ich odpowiednich miejsc docelowych.
Dzięki uprzejmości Bracha Chyutin, Michael Chyutin, Jacques Dahan, Ariel Noyman Opracowaliśmy wydłużoną strukturę, która śledzi południową i wschodnią granicę strony.
Struktura aranżuje trzy otaczające ulice, tworząc spójną przestrzeń miejską – nowy publiczny plac dla odmłodzonego centrum Jerozolimy.
Projekt placu publicznego obejmuje kilka różnych elementów: zatopiony ogród archeologiczny, otaczający pozostałości rzymskiego akweduktu odkryte w centrum miasta, tarasowy amfiteatr, gaj i różne publiczne brukowane tereny, dla różnych działań odwiedzających.
Dzięki uprzejmości Bracha Chyutin, Michaela Chyutina, Jacquesa Dahana, Ariela Noymana Budynek podzielony jest na dwa poziome skrzydła: trzy piętra unoszące się na górnym skrzydle, w którym znajdują się sale teatru i spotkań towarzyskich oraz dwupiętrowe, niższe, zatopione skrzydło, w którym przebywają dzieci i muzealne przestrzenie wystawiennicze dla dorosłych – tzw.
dark box .
Piętro wejściowe znajduje się na poziomie placu publicznego, w którym znajduje się restauracja i sklep z pamiątkami, na którym wejście prowadzi do skrzydła pływającego lub do zatopionego.
Czteropoziomowy hol łączy pływające skrzydło z zatopionym.
Część skrzydła pływającego jest zawieszona nad poziomem gruntu, tworząc lukę, przejście od wybudowanego miasta do parku.
Piesi, którzy odpoczywają na placu publicznym lub idą w kierunku parku, mogą zostać zwabione, aby wejść do budynku MOTJ i doświadczyć tego.
Dzięki uprzejmości Bracha Chyutin, Michael Chyutin, Jacques Dahan, Ariel Noyman Ogród archeologiczny służy jako przestrzeń zewnętrzna dla zatopionego skrzydła, przyczyniając się do działań przestrzeni wystawienniczych.
Ogród jest połączony z poziomem ulicy przez tarasowe zbocze, które może służyć jako miejsce do siedzenia na występy plenerowe.
Ma 1200 miejsc siedzących.
Dzięki uprzejmości Bracha Chyutin, Michaela Chyutina, Jacquesa Dahana, Ariela Noymana Język architektoniczny budynku MOTJ odróżnia go od jego tła jako ikony wizualnej, zachowując przy tym ciągłość pod względem wysokości i materiałów budowlanych z otoczeniem miejskim.
Lokalizacja budynku na pograniczu między miastem a parkiem dyktuje projekt fasady budynku.
Zgodnie z przepisami miejskimi fasady budynków zwrócone w stronę miasta są kamienne i istnieją w dialogu z kamiennymi domami z XIX i XX wieku.
W kierunku parku konstrukcja ma szklane fasady, które nawiązują do przeszklonej fasady przyszłego gmachu sądu.
Kamienna konstrukcja unosi się nad luką i szklanymi ścianami wejścia do budynku.
Pozwala to na wizualną ciągłość między miastem a parkiem, zapobiegając tym, by budynek stał się nieprzenikalną barierą.
Desi
[patrz też: magnesy neodymowe, biała cegła na ścianę cena, beton dekoracyjny ]

Powiązane tematy z artykułem: beton dekoracyjny biała cegła na ścianę cena magnesy neodymowe