Skip to content

Remont kól zebatych

2 miesiące ago

155 words

Remont kół zębatych. Podczas pracy przekładni zębatych, maszyn budowlanych grubość zębów kół zębatych stopniowo-zużywa się; w wyniku większych uszkodzeń możliwe jest złamanie jednego lub kilku zębów, wieńca i szprych kół zębatych. Na stopień zużycia zębów wpływają: niedokładność wyrobu kół zębatych i montażu przekładni zębatych, brak smaru i warunki pracy przekładni. Żeliwne koła zębate, których zęby są zużyte, wymienia się na nowe; w stalowych kołach zębatych zęby zużyte naspawa się spawaniem elektrycznym lub gazowym, a następnie obrabia się na frezarkach. W przypadkach wyjątkowych obróbkę na frezarkach można zastąpić opiłowaniem zębów pilnikiem według szablonu. Robota ta jest mało wydajna i wymaga od ślusarza wysokiej kwalifikacji. [więcej w: projekt domu parterowego z płaskim dachem, studnie kopane, protokół z próby szczelności instalacji gazowej ]

Powiązane tematy z artykułem: projekt domu parterowego z płaskim dachem protokół z próby szczelności instalacji gazowej studnie kopane